Rotschild[v=]

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Un Rotschild vrea să învingă “moartea de plastic”

Mesaj Scris de Admin la data de 13.04.09 12:28

Un Rotschild vrea să învingă “moartea de plastic”
http://www.cotidianul.ro/un_rotschild_vrea_sa_invinga_moartea_de_plastic-80413.html
Tânărul miliardar David de Rotschild va traversa Pacificul cu nava din plastic pe care a construit-o în ultimii trei ani pentru a atrage atenția lumii asupra sutelor de kilometri de ocean din nord-vestul Hawaii-ului complet acoperite de deșeuri.
Zona din Pacific pe care David de Rotschild vrea s-o salveze de la “moartea de plastic” nu e în nici un caz descoperirea lui. “Marea porțiune de gunoi a Pacificului” a fost semnalată încă de acum zece ani de către oceanograful Charles Moore în nord-vestul Hawaii-ului, însă de atunci a tot continuat să crească. Curenții o alimentează constant cu deșeurile provenite din orașele de coastă ale Californiei, dar și ale Asiei și devastează populațiile de păsări și pește, scrie cotidianul britanic “The Guardian”. Pentru a da o măsură a dezastrului din “Marea porțiune de gunoi a Pacificului”, “The Guardian” scrie că deșeurile - sticle din plastic, mingi de volei dezumflate, cauciucuri și orice altceva îți poate trece prin cap - se găsesc într-o cantitate ce o depășește de șase ori pe cea de plancton.

Tânărul Rotschild, în vârstă de 30 de ani, intenționează să ia probe de apă din zonă și să posteze relatări, fotografii și înregistrări video, în încercarea de a urni lumea să facă ceva până nu e prea târziu. Despre “Marea porțiune de gunoi din Pacific”, oceanograful care a descoperit-o povestește: “Cât vedeai cu ochii se întindea plasticul. În săptămâna cât ne-a luat să o traversăm, în orice moment al zilei ne uitam, deșeurile din plastic erau peste tot. Termenul de porțiune nu i se mai potrivește. O supă de plastic a fost creată acolo și se întinde pe o suprafață mai mare decât a statului Texas”.

Pentru a-și face mai bine auzit mesajul, David Rotschild și-a construit nava, cu care va traversa Pacificul spre zona îmbolnăvită, din PET-uri din plastic și deșeuri reciclabile și a numit-o “Plastiki”, după numele celei cu care exploratorul norvegian Thor Heyerdahl l-a traversat în 1947.
Noul “Plastiki” este un catamaran, are 20 de metri lungime, a costat câteva milioane de dolari, o echipă a lucrat la el timp de trei ani, nu este încă gata, dar va fi în câteva săptămâni, moment în care David Rotschild va porni la bordul lui, cu un echipaj de șase persoane, din San Francisco peste Pacific, trecând prin Hawaii, Midway Island, Bikini Atoll, Vanuatu, și își va încheia călătoria la Sydney. Ruta nu a fost aleasă întâmplător, fiecare destinație intermediară trebuind să atragă atenția asupra pericolului ecologic în care se află, precum pescuitul excesiv sau schimbările de climă.

O navă din deșeuri, numită “Junk Raft”, a fost construită anul trecut și de Algalita Marine Research Foundation, înființată de Charles Moore după ce a descoperit “Marea porțiune de gunoi”, nefiind comparabilă însă cu cea a lui Rotschild: era mai mult o formațiune plutitoare alcătuită din 15.000 de sticle din plastic cu care cercetătorii de la fundație au străbătut zona. Însă tânărul Rotschild afirmă că proiectul său are mai multă viziune, el nevrând doar să atragă atenția asupra pericolului ecologic, ci, prin construirea lui “Plastiki”, să arate cât de multe se pot face reciclând plasticul și chiar să revoluționeze modul de gândire în această privință, dacă nu chiar și modul de construcție a navelor de croazieră.

“Verdele trebuie să fie divertisment”

Anul trecut, la Târgul televiziunilor de la Cannes, când David de Rothschild și-a anunțat proiectul “Plastiki”, a ținut și o prezentare ecologică, în care a explicat că verdele trebuie să devină divertisment pe tv sau pe orice alt canal pe care este promovat. Dacă media vor continua pe mesaje de genul “este necesar să facem asta și asta”, publicul va obosi.

Societatea trece prin cele cinci faze clasice ale durerii în ceea ce privește mediul, mai crede el. Unii, mulți, sunt în faza de negare. Puțini au rămas la stadiul de supărare, iar alții încă negociază. Cea mai vizibilă, momentan, la nivel de media este însă disperarea: vor pieri urșii polari, rămânem fără Arctic și ghețari, o să murim din cauza gazelor cu efect de seră. “Stadiul la care trebuie să ne îndreptăm este acceptarea”, îi îndeamnă exploratorul pe producătorii media.

“Pentru asta trebuie să depășim impactul negativ și să îl canalizăm pozitiv.” Și una dintre metodele pe care le-a găsit a fost mesajul îndreptat direct către copii. Cu ajutorul unei campanii desfășurate atât pe tv, cât și pe Internet, exploratorul a reușit să “activeze” aproape două milioane de copii.
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135921
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Rotschild[v=]

Mesaj Scris de Admin la data de 03.03.07 4:47

David


Ultima editare efectuata de catre Admin in 02.07.11 18:50, editata de 1 ori
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135921
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum