Like/Tweet/+1
Ultimele subiecte
» O VESTE TRISTA
Scris de barbu 19.02.17 21:10

» Forumul lui NANU ....redivivus !
Scris de Nemo 26.01.17 15:49

» CRONOLOGIA PRINCIPALELOR MĂSURI ANTIEVREIEȘTI ÎN ROMÂNIA
Scris de Admin 18.01.17 20:22

» Adio întemeietorului forumului si o privire spre viitor...
Scris de Admin 17.01.17 21:20

» Pogromul de la București; noi dezvaluiri- ADRIAN CIOFLANCA
Scris de Admin 17.01.17 18:42

» Uli Valureanu
Scris de Admin 17.01.17 10:11

» Nemo's corner - - amestecate
Scris de Nemo 31.12.16 19:06

» AUTO[3=====]
Scris de Admin 24.11.15 16:23

» CASA&GRADINA[3=====]
Scris de Admin 24.11.15 13:56

» CULINARE[4=====]
Scris de Admin 24.11.15 13:41


Nemo's corner - - amestecate

Pagina 1 din 2 1, 2  Urmatorul

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Re: Nemo's corner - - amestecate

Mesaj Scris de Nemo la data de 31.12.16 19:06

Pentru toti cei care inca intra pe aici Un NOU AN cu sanatate, bucurii si noi impliniri ! LMA ! :-)

Nemo

Numarul mesajelor : 103
Data de inscriere : 08/01/2006

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Tuturor ...

Mesaj Scris de Nemo la data de 26.03.16 1:01

Evreilor le doresc UN PURIM FERICIT !

Catolicilor si protestantilor : UN PASTE FERICIT!

Nemo

Numarul mesajelor : 103
Data de inscriere : 08/01/2006

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

„Islamul nu poate fi modernizat”.

Mesaj Scris de Nemo la data de 23.02.16 0:30

„Islamul nu poate fi modernizat”. Cel mai mare poet arab avertizează Europa: Păstrăm un sistem teocratic, deci adio!

http://www.expunere.com/islamul-nu-poate-fi-modernizat-cel-mai-mare-poet-arab-avertizeaza-europa-pastram-un-sistem-teocratic-deci-adio.html

Nemo

Numarul mesajelor : 103
Data de inscriere : 08/01/2006

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Niste bancuri cum ii placeau lui Nanu !

Mesaj Scris de Nemo la data de 20.02.16 12:13


Este judecat un evreu:
- Vi s-a stabilit o amenda de 5000 de ruble, pentru insultarea unui
functionar de stat. Inculpat, aveti ceva de comentat pe aceasta tema?
- In principiu as avea! Dar la preturile astea....


*****


Diavolul la Privoz (cea mai importanta piata din Odessa)
- Izia, am pentru tine o propunere avantajoasa, vrei sa-mi vinzi sufletul?
- Liutzic, propunerea mea este si mai avantajoasa - ia-l cu chirie.


*****


- Vinul rosu merge cu carnea, vinul alb - cu pestele.
- Dar vodka si berea?
- Cu necazurile.


*****


- Sarocika, dece nu ma intrebati cum imi merge?
- Rozocika, cum va mai merge?
- Oi, mai bine nu ma-ntrebati!


*****


Odessa. Inscriptie pe un gard:
"BATETZI MAI TARE - IN CURTE E UN CAINE SURD"


*****


- Spuneti-mi: aici traieste Leibovici?
- Nu! Aici se chinuieste!


****


- Ai aflat ca Strulik s-a insurat?
- Din dragoste, sau pentru bani?
- Mireasa a luat-o pentru bani, iar banii din dragoste.


*****


Rabinovici la registratura policlinicii cere o consultatie cu doctorul de
ochi si urechi.I se explica, cum ca sant acolo oftalmologi, ortolaringologi,
dar nu ochi si urechi.
- Am nevoie neaparat! - insista Rabinovici.
- De fapt, ce va deranjeaza?
- Una aud si alta vad...


*****


Noapte. Liova si Sonia dorm. Deodata Sonia sare si incepe sa- zgaltaie pe
barbat.Ala, somnoros:
- Ai?... Ce e?!... Ce s-a intamplat?
- Nu s-a-ntamplat nimic, dar nu pot sa inteleg cum poti tu dormi linistit
cand ai un salariu asa de mic!


*****
-Sarocika, ma uit la tine si nu inteleg: cum a putut D-zeu sa te faca atat
de frumoasa si atat de proasta.
- Foarte simplu. Frumoasa - ca sa ma placi tu, iar proasta - ca sa te plac
eu...


*****


Agatat pe peretele unei policlinici din Odessa un articol care incepea cu
urmatoarele cuvinte:
"Cercetatorii ne spun ca primele cinci minute de viatza sant cele mai
riscante...".
O mana hatra adugase cu un creion chimic: "Dar nici ultimele cinci minute nu
sunt lipsite de riscuri".


*****


Notarul:
- Inainte de a da citire testamentului d-lui Rabinovici, as vrea sa-i pun o
intrebare vaduvei acestuia: Doamna, n-ati vrea sa va casatoriti cu mine?


*****


- Spuneti-mi, in ce v-ati investit economiile?
- In vise...


*****


- Deci asa, Dodik, profitul il vom imparti 50/50.
- Dar, Semion Markovici, eu chiar vreau 70!
- Ei bine, m-ai convins - 70/70!


*****


- Si d-ta, dece taci? Spune-ti d-le parerea!
- Multumesc, nu. Mai spun vreo prostie... si o sa va suparati.
- Nu spune o prostie. Incearca sa spui ceva inteligent.
- Pai, atunci, chiar ca o sa ma uratzi.


*****


- Am auzit ca te-ai insurat. Ce te-a apucat?
- Nu mai voiam sa umblu pe la bordeluri.
- Si acuma?
- Acuma vreau...


*****



Se intalnesc doi odesiti:
- Ce costum aveti, Semion Markovici!!!
In zilele noastre, intr-un costum ca asta, nici nu vor sa te mai ingroape...


*****


Un inspector la piatza Privoz din Odessa:
- Aveti documente pentru pestele asta?
- Da', ce va trebuie? Certificatu' de deces?


*****


Procurorul:
- Inculpatul a savarsit o crima, rara prin indrazneala, abilitate si bogatia
fanteziei...
Inculpatul:
- Auzi! Tine-ti laudele pentru tine, ca eu tot nu recunosc.


*****


- Spuneti-mi, cat costa lectiile de vioara ale fetitei dv.? Probabil ca sunt
scumpe.
- Da, dar ce profit!
- Pai, de unde profit?
- Am cumparat, deja, la un sfert de pretz, apartamentele din stanga noastra.


*****


- Ieri m-au atacat doi talhari, mi-au luat portofelul, ceasul de aur...
- Stai asa, da' parca aveai o medalie de campion de box!
- Medalia n-au gasit-o





Este judecat un evreu:
- Vi s-a stabilit o amenda de 5000 de ruble, pentru insultarea unui
functionar de stat. Inculpat, aveti ceva de comentat pe aceasta tema?
- In principiu as avea! Dar la preturile astea....


*****


Diavolul la Privoz (cea mai importanta piata din Odessa)
- Izia, am pentru tine o propunere avantajoasa, vrei sa-mi vinzi sufletul?
- Liutzic, propunerea mea este si mai avantajoasa - ia-l cu chirie.


*****


- Vinul rosu merge cu carnea, vinul alb - cu pestele.
- Dar vodka si berea?
- Cu necazurile.


*****


- Sarocika, dece nu ma intrebati cum imi merge?
- Rozocika, cum va mai merge?
- Oi, mai bine nu ma-ntrebati!


*****


Odessa. Inscriptie pe un gard:
"BATETZI MAI TARE - IN CURTE E UN CAINE SURD"


*****


- Spuneti-mi: aici traieste Leibovici?
- Nu! Aici se chinuieste!


****


- Ai aflat ca Strulik s-a insurat?
- Din dragoste, sau pentru bani?
- Mireasa a luat-o pentru bani, iar banii din dragoste.


*****


Rabinovici la registratura policlinicii cere o consultatie cu doctorul de
ochi si urechi.I se explica, cum ca sant acolo oftalmologi, ortolaringologi,
dar nu ochi si urechi.
- Am nevoie neaparat! - insista Rabinovici.
- De fapt, ce va deranjeaza?
- Una aud si alta vad...


*****


Noapte. Liova si Sonia dorm. Deodata Sonia sare si incepe sa- zgaltaie pe
barbat.Ala, somnoros:
- Ai?... Ce e?!... Ce s-a intamplat?
- Nu s-a-ntamplat nimic, dar nu pot sa inteleg cum poti tu dormi linistit
cand ai un salariu asa de mic!


*****
-Sarocika, ma uit la tine si nu inteleg: cum a putut D-zeu sa te faca atat
de frumoasa si atat de proasta.
- Foarte simplu. Frumoasa - ca sa ma placi tu, iar proasta - ca sa te plac
eu...


*****


Agatat pe peretele unei policlinici din Odessa un articol care incepea cu
urmatoarele cuvinte:
"Cercetatorii ne spun ca primele cinci minute de viatza sant cele mai
riscante...".
O mana hatra adugase cu un creion chimic: "Dar nici ultimele cinci minute nu
sunt lipsite de riscuri".


*****


Notarul:
- Inainte de a da citire testamentului d-lui Rabinovici, as vrea sa-i pun o
intrebare vaduvei acestuia: Doamna, n-ati vrea sa va casatoriti cu mine?


*****


- Spuneti-mi, in ce v-ati investit economiile?
- In vise...


*****


- Deci asa, Dodik, profitul il vom imparti 50/50.
- Dar, Semion Markovici, eu chiar vreau 70!
- Ei bine, m-ai convins - 70/70!


*****


- Si d-ta, dece taci? Spune-ti d-le parerea!
- Multumesc, nu. Mai spun vreo prostie... si o sa va suparati.
- Nu spune o prostie. Incearca sa spui ceva inteligent.
- Pai, atunci, chiar ca o sa ma uratzi.


*****


- Am auzit ca te-ai insurat. Ce te-a apucat?
- Nu mai voiam sa umblu pe la bordeluri.
- Si acuma?
- Acuma vreau...


*****



Se intalnesc doi odesiti:
- Ce costum aveti, Semion Markovici!!!
In zilele noastre, intr-un costum ca asta, nici nu vor sa te mai ingroape...


*****


Un inspector la piatza Privoz din Odessa:
- Aveti documente pentru pestele asta?
- Da', ce va trebuie? Certificatu' de deces?


*****


Procurorul:
- Inculpatul a savarsit o crima, rara prin indrazneala, abilitate si bogatia
fanteziei...
Inculpatul:
- Auzi! Tine-ti laudele pentru tine, ca eu tot nu recunosc.


*****


- Spuneti-mi, cat costa lectiile de vioara ale fetitei dv.? Probabil ca sunt
scumpe.
- Da, dar ce profit!
- Pai, de unde profit?
- Am cumparat, deja, la un sfert de pretz, apartamentele din stanga noastra.


*****


- Ieri m-au atacat doi talhari, mi-au luat portofelul, ceasul de aur...
- Stai asa, da' parca aveai o medalie de campion de box!
- Medalia n-au gasit-o



































Nemo

Numarul mesajelor : 103
Data de inscriere : 08/01/2006

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Nemo's corner - - amestecate

Mesaj Scris de Nemo la data de 11.01.16 23:27


Fii vesel, caci tristetea o sa dureze pururi.
Mereu aceleasi stele s-or învârti-n azururi.
Din caramizi facute din trupul tau, n-ai teama,
Se vor zidi palate pentru neghiobi de seama.

Omar Khayyam

Nemo

Numarul mesajelor : 103
Data de inscriere : 08/01/2006

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

LMA !

Mesaj Scris de Nemo la data de 31.12.15 21:00

Tuturor un An Nou cu sanatate, implinirea dorintelor , pace si La Multi Ani !

Nemo

Numarul mesajelor : 103
Data de inscriere : 08/01/2006

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

R.I.P.

Mesaj Scris de Nemo la data de 13.12.15 19:37

Am aflat destul de tarziu despre plecarea dintre noi a amicului meu Nanu Rosenberg...
Ne-am cunoscut cu vreo 12 ani in urma pe forumul " Hanu Ancutei ", dupa care si-a facut acest Forum Informativ unde mi-a acordat privilegiul de a avea un " colt" al meu.

Acest Forum avea si are o mare audienta si ar fi pacat sa nu-si continue activitatea si in acest fel sa-i tina vie amintirea lui Nanu .
Cred ca s-ar bucura acolo pe unde o fi !

Dumnezeu sa-l odihneasca in pace !

Nemo

Numarul mesajelor : 103
Data de inscriere : 08/01/2006

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Despre prieteni

Mesaj Scris de Nemo la data de 19.08.15 1:31




Să-ți faci puțini prieteni. Din tine nu ieși
Căci prea des falsitatea credința ne-o înfrânge.
Când ți se-ntinde o mână, 'nainte de-a o strânge,
Gândește-te că poate te va lovi-ntr-o zi.
...
OMAR KHAYYAM
traducere George Popa


Nemo

Numarul mesajelor : 103
Data de inscriere : 08/01/2006

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Clint Eastwood despre Hussein Obama !

Mesaj Scris de Nemo la data de 19.08.15 0:44

(...)

So, just in case I'm gone tomorrow, please know this: I voted against that incompetent, lying, flip-flopping, insincere, double-talking, radical socialist, terrorist excusing, bleeding heart, narcissistic, scientific and economic moron currently in the White House!

(...)

Nemo

Numarul mesajelor : 103
Data de inscriere : 08/01/2006

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Cu nava “PITESTI” , doua zile de foc la Port Said,... (VI)

Mesaj Scris de Nemo la data de 11.07.15 19:08

Cu nava “PITESTI” , doua zile de foc la Port Said, in timpul razboiului de Sase Zile , arabo-israelian (VI)


(*)

Mass-media de la acea vreme a dat numele  “Yellow Fleet" ( Flota Galbena – dupa numele pavilionului galben de carantina din codul international de pavilioane )   celor  14 nave blocate in Marele Lac Amar si una  in lacul Timsah . Acestea erau , nume/pavilion :
- Munsterland si Nordwind – RFG
- Killara si Nippon – Suedia
- Essayons( ex-Sindh)  – Franta
-  Agapenor, Melampus, Scottish Star, Port Invercargill -  Marea Britanie
- Djakarta  si Boleslaw Beirut – Polonia
- Lednice – Cehoslovacia
- Vassil Levsky – Bulgaria
- African Glenn – US ( scufundat in 1974 – in timpul razboiului de Yom Kippur  )
- Observer – US ( esuat si abandonat in lacul Timsah)

Dupa aproape 8 ani, aceste nave au iesit, din  acea “ capcana” a razboiului ,  la inceputul anului  1975 , atunci cand Canalul de Suez a fost re-deschis navigatiei internationale.

SFARSITUL povestii Smile

Marinel Chiriac - of. III maritim pe m/n "Pitesti" la acea vreme, iar mai tarziu capitan de cursa lunga la compania Navrom din Constanta.

Nemo

Numarul mesajelor : 103
Data de inscriere : 08/01/2006

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Cu nava “PITESTI” , doua zile de foc la Port Said,... (V)

Mesaj Scris de Nemo la data de 11.07.15 19:01

Cu nava “PITESTI” , doua zile de foc la Port Said, in timpul razboiului  de Sase Zile , arabo-israelian (V)


Trebuie sa recunosc ca Ghergely , incurajat si de noi ofiterii si seful mecanic Sarbu, a avut o atitudinea curajoasa cerand agentului asa ceva fara vreo aprobare de la Navrom. De altfel statia RTF era sigilata de la sosire si astfel nu era posibila vreo comunicare .

Si au inceput  discutii aprinse. Agentul o baga cu politica… prietenia dintre “boborul” egiptean si cel roman…Marele conducator Nasser prieten al Ceausescului ….trebuie sa incarcam marfa, dar barjele cu iarba de mare abia maine sunt gata…. … etc, etc. Ghergely , sustinut si de prezenta noastra fizica in careu, o tinea langa … vrem actele si pilotul…este stare de razboi… viata echipajului in pericol….. Si au tinut-o asa vreo ora. De odata se aud tipete de afara. Barcagiul agentului , Ali urla disperat… politistul intra galben  in careu si nici nu apuca sa zica ceva cand pe deasupra navei se auzeau huruitul  avioanelor care zburau de la est spre interiorul Egiptului. Erau evident avioane cu reactie israeliene.  Agentul navei si cei 3 securisti  au sarit ca din pusca  , au luat-o la fuga pe coridoare  si apoi aproape ca se rostogoleau pe scara de bord spre barca, in timp ce agentul striga….kaptan…kaptan… trimit urgent pilotul cu actele si jurnalul la bord si parasiti portul. Ce se intamplase ? Auzisera ceva la radio ? Le era frica sa nu fie lovit cumva vaporul de vreun atac aerian …? N-am aflat-o niciodata, dar eram bucurosi ca plecam.
Dupa primul val de avioane , a mai trecut un al doilea … la care un soldat de pe marginea transeei a ridicat  carabina si a tras in avioane. Rezultatul ?  Reculul armei l-a aruncat in fund pe molozul santului,  spre amuzamentul echipajului  nostru .

Cu pilot la bord , am parasit locul acostarii pe la miezul zilei. Pana la iesirea la mare , pilotul reptea intr-una … yahudi…yahudi….halas…halas… Nimeni nu i-a raspuns, pentru ca-i intelegeam frica.

Fiind  inca in mars , pe pasa de iesire de pe Canal, comandantul i-a spus telegrafistului sa desigileze statia si sa dea o radiograma la Navrom-Serv. Navlosiri prin care sa comunice ca autoritatile au dat vaporul afara din port din cauza starii de razboi. Fara alte amanunte.  Aceste amanunte le-am scris , mai tarziu, , inghesuit, in jurnalul de bord.  Dupa cca o ora am primit instructiuni sa ne indreptam spre Golful Limassol unde sa ancoram si sa asteptam instructiuni pentru incarcare.

Era 10 iunie  1967 , la amiaza tarziu,  cand am debarcat pilotul   si am luat cap-compas Limassol , rasufland usurati .

Dupa vreo doua ore de mars, ne-a mai tresarit odata inima, cand , de nava noastra, se apropiau doua nave militare.  Ajungand  la cca  2 cabluri, am vazut ca erau nave israeliene . Ne-au cerut sa ne identificam, sa declaram ce marfa avem si unde mergem. Dupa ce le-am dat toate informatiile ne-au urat drum bun si au plecat  in viteza.
Si uite asa s-a incheiat aventura noastra cu nava “Pitesti” din ultimile zile ale razboiului de Sase Zile arabo-israelian. Care , dupa cum am auzit la radio a doua zi ( nu exista tv la bord pe vremea aceea )  ,  s-a incheiat printr-un  acord  de  incetarea focului pe 11 iunie  1967.

( urmeaza pag. VI si ultima )


Ultima editare efectuata de catre Nemo in 11.07.15 19:24, editata de 1 ori

Nemo

Numarul mesajelor : 103
Data de inscriere : 08/01/2006

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Cu nava “PITESTI” , doua zile de foc la Port Said,... (IV)

Mesaj Scris de Nemo la data de 11.07.15 18:52

Cu nava “PITESTI” , doua zile de foc la Port Said, in timpul razboiului  de Sase Zile , arabo-israelian (IV)


Khuluu cooiss … ? Adica totul e in regula , intrebam noi . Coooiss zice el… adica totul e bine.
Ce le-o fi zis politistul de la bord  militarilor de pe mal si ce au raspuns aceia ….  am fi putut afla  daca totul era cooiss numai daca am fi coborat in barca si ajungeam la mal neciuruiti de gloante ! Dar Domnul ne-a ajutat si n-a fost nevoie sa folosim barca.  

Nimeni nu dormea. Unii ne aflam pe puntea etalon, scrutand cu binoclurile in noapte spre sudul canalului, altii erau pe puntea de la pupa, unde bucatarul facuse o oala mare de cafea , oferita de Ghergely comandantul, din spezele lui, altii erau in careu ascultand stirile la “Europa Libera “. Care ne anuntau ca pe Marele Lac Amar sunt blocate  15 nave cu diferite pavilioane. (*)

Era trecut de miezul noptii cand deodata trei explozii teribile s-au auzit dinspre sud, nu foarte departe de nava. Cerul era in flacari de la trei rezervoare mari de petrol aflate pe mal , in sudul portului Port Said. Or fi fost atacate si distruse de aviatia sau artileria israeliana …? … sau o actiune  a armatei egiptene ca pentru ca acest stoc de petrol sa nu cada in mainile  armatei israeliene … ?

La un moment dat se aude un zgomot puternic de motor , undeva prin prova. Noaptea  fiind senina si toate luminile stinse , ne-am obisnuit cu intunericul  , astfel ca am putut vedea o barca mare pneumatica , tip “dinghy” , plina cu soldati egipteni , deplasandu-se spre sud. Dupa catva timp s-a intors numai  cu doi  insi care o manevra si in urmatoarele ore , pana la ivirea zorilor, a mai facut acest drum de trei ori, intorcandu-se de fiecare data tot numai cu conducatorii barcii. Ce s-o fi intamplat cu soldatii transportati … ? Ori au cazut prizioneri ….? sau si-au lasat oasele in nisipul bataliei de la Al Kantara ?  Pentru ca armata egipteana pierdea batalia pe tot frontul !

Cu toate ca eram cu totii infricosati de iadul din apropierea noastra, am mai avut taria sa ne tinem si de o  gluma.  Mecanicul III Oprea, RTF Pasca si cu mine  in timp ce ne aflam pe puntea etalon il auzim pe nostromul Bogos Ovanesian , care era mai panicat decat noi, orbecaind pe coverta. Ne intrebam ce naiba cauta acolo pe intuneric ! Si am zis sa radem putin… Oprea s-a dus repede in masina si a adus vreo doi pumni cu suruburi , pe care la un semnal, le-am aruncat pe puntea de metal. S-a auzit un rapait care parea ca  niste gloante  a lovit nava. Bogos a tulit-o urgent in careul de ofiteri spunandu-i secundului Suchea ca nava a fost lovita de gloante. In clipa aceea am intrat si noi in careu razand cu gura pana la urechi. Suchea a inteles gluma , dar  Bogoz ne-a injurat vartos !   Dupa multi ani , cand ne-am gandit la evenimentele acelea , am realizata ca atunci , in circumstantele date, am facut o gluma tampita. De frica, nostromul putea sa faca un atac de cord la auzul acelor rapaieli metalice ce pareau gloante !    

In sfarsit a venit dimineata lui 10 iunie 1967 . E putina liniste. Pe mal , soldatii din transee probabil ca iau gustarea de dimineata. Cum ne dam seama ? Pai o multime de caini se adunasera pe dambul santului, asteptand sa primeasca si ei ceva !
Tot camunflajul lor cu crengi de copac se dusese naibii ! Din aer se putea observa usor ce se afla acolo jos la botul cainilor !

Legatura cu agent sau statia de pilotaj nu am avut de nici un fel.  Astfel ca ne-am trezit cu barca agentiei aducand la bord agentul navei si pe cei trei nelipsiti  securisti egipteni. Inainte ca agentul sa dischida gura, comandantul Ghergely   le-a povestit prin ce am trecut si i-a soliciatat agentului  sa aduca urgent actele navei si sa trimita pilotul pentru ca nu mai incarcam nimic si trebuie sa parasim portul.

(urmeaza pag. V)


Ultima editare efectuata de catre Nemo in 11.07.15 19:23, editata de 1 ori

Nemo

Numarul mesajelor : 103
Data de inscriere : 08/01/2006

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Cu nava “PITESTI” , doua zile de foc la Port Said,... (III)

Mesaj Scris de Nemo la data de 11.07.15 18:45

Cu nava “PITESTI” , doua zile de foc la Port Said, in timpul razboiului  de Sase Zile , arabo-israelian (III)



La masa din  careul ofiterilor  se afla pe langa Comandantul Ghergely si Secundul   Suchea si Sarbu , seful mecanic si toti ofiteri si restul echipajului in afara de cei aflati in cart . Daca era vreun turnator printre noi, si sunt convins ca era, atunci se afla si el acolo in careu sa asculte stirile transmise de  “Europa Libera “, post  “ dusmanos regimului socialist , tovarasi “ !

Pe 9 iunie foarte devreme dimineata, Secundul anunta pe toate lumea ca se apropie pilotina. Ambarcam pilotul si ne indreptam pe pasa de intrare spre locul de incarcare. Pilotul… tacere de mormant in privinta razboiului….Intrand in port am observat imediat ca nu exista nici tipenie de nava sau vreo alta ambarcatiune ! Activitatea portuara era “moarta” . Ca deobicei nava este trasa cu pupa spre cheu ( la o distanta de cca 10 metri) , unde este legata cu  parame , prova navei ramand  fixat in cele doua ancore fundarisite.

Nici nu pleaca bine pilotina de langa nava, ca ne trezim cu barca agentiei aducand agentul, reprezentantul Capitaniei, sanitarul  si  politaiul care trebuie sa stea la bord , plus vreo 3 indivizi suspecti, despre care am aflat mai tarziu ca erau agenti ai securitatii egiptene ( in timpuri normale acestia nu veneau la bord ).  Controlul de sosire a decurs in mare graba. In departarea se auzeau salve de artilerie, huruit de tancuri si alte explozii . Agentul ii spune comandantului ca incarcarea incepe a doua zi, ca va dura o zi, dupa care ridica de la bord jurnalul si actele navei si pleaca impreuna cu ceilalti , cu exceptia politaiului.

Dupa terminarea manevrei ne uitam imprejur. Observam ca pe cheu ( la cca 10 metri )  soldati inarmati intra si ies dintr-un fel de transee  sapata de-a lungul unui vechi sant de colectarea apei fluvial. Aceasta era linia a 2-a a frontului. Cica aveau si camuflaj . Niste crengi mari de copac plasate din loc , in loc. Cred ca din aer se putea observa  perfect ce este acolo.  Ceva  mai la sud pe canal, la cca 2-3 mile de noi am observat o nava de pasageri scufundata de armata egipteana ,de-a crumezisul canalului, pentru a bloca orice trecere ( mai tarziu am aflat ca era o nava de transport pelerini la Mecca ).

Apoi , odata cu lasarea serii, tot cerul spre partea de sud a Canalului era in flacari. Canonade de artilerie , explozii mari vizibile pe orizont….. Ne-am ingramadit din nou in careu sa ascultam stirile ….o mare batalie se desfasura la El Kantara, la cca 22 mile de pozitia noastra.

Si s-a lasat noaptea. Toate luminile si motoarele auxiliarele de pe nava le-am oprit. Numai curentul furnizat de bateriile de avarie era disponibil ,  astfel ca sa putem auzi si stirile la radio.
Bubuitul artileriei si al altor explozii se intetea.  Pe deasupra noastra au trecut cateva valuri de avioane dinspre est spre vest. Erau israeliene. Trebuie sa recunosc ca eram toti speriati, iar cand am auzit la “Europa Libera” ca israelienii dau si cu napalm pe canal, ne-am panicat. Ne gandeam ca ardem ca sobolanii daca o bomba cu napalm cadea in zona noastra.  Astfel ca l-am abordat pe politistul de la bord, care era si el galben ca ceara saracul. Nu stia o boaba englezeste. Noi … cu cateva cuvinte arabesti…cateva englezesti incercam sa-l facem sa priceapa ca vom lansa barca la apa si daca se bombardeaza cu napalm si arde canalul atunci ne vom refugia cu totii in transeea de la mal. Numai ca , fiind intuneric bezna,  era pericolul ca soldatii de pe linia a 2-a a frontului de pe mal sa  creada ca vin israelienii peste ei si sa inceapa sa ne mitralieze.  
Dupa minute bune de explicat politistului situatia, inclusiv prin desene pe hartie, acesta striga spre uscat … Ahmeeedd  ! …. Aiuaaa … !  se aude raspunsul.  Si politistul incepe sa le zica cateva din care n-am inteles nimic.  Am tabarat din nou el.

( urmeaza pag. IV)


Ultima editare efectuata de catre Nemo in 11.07.15 19:21, editata de 1 ori

Nemo

Numarul mesajelor : 103
Data de inscriere : 08/01/2006

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Cu nava “PITESTI” , doua zile de foc la Port Said,... (II)

Mesaj Scris de Nemo la data de 11.07.15 18:35

Cu nava “PITESTI” , doua zile de foc la Port Said, in timpul razboiului  de Sase Zile , arabo-israelian (II)

Noi n-am dat prea mare atentie acestei vesti, fiind mai degraba preocupati cum sa facem “buful” ( adica lucruri de cumparat si vandut in tara )  in Lattachia… ca la Alexandria era numai “praful dupa toba” pentru marinari !

Descarcarea navei fiind rapida, majoritatea echipajului alearga bezmetica prin oras pentru a face “buful” ce consta in special din “ patrafire” , niste seturi de pat al carui material semana mult cu vestmantul preotilor nostri ! Prin oras se simtea o tensiune accentuata…armata multa , in deplasare , masini blindate…Dupa terminarea descarcarii, pe 5 iunie  dimineata am plecat din Lattachia spre Alexandria, iar seara am aflat vestea …. a izbucnit  razboiul dintre  intre Israel si Egypt, Iordania si Syria.

Pe o mare calma cu cer senin, am sosit in rada Alexandria pe 6 iunie , seara , dupa care am ancorat in rada exterioara.  Cu amicul meu telegrafistul Pasca si  colegul mecanic III Oprea am inceput sa ascultam , in  statia RTF,  stirile “Europei Libere” cu privire la razboi. Israelienii ii atacau vertiginos pe egipteni in Peninsula Sinai. Toata noaptea cat am stat in rada am auzit niste bubuituri puternice dinspre port. La inceput nu am stiut ce se intampla.  Aveam sa aflam dupa intrarea in port.

Pe 7 iunie am tras in rada interioara a portului Alexandria   si din nou, legati intre  geamanduri ,pentru descarcare. Care a inceput imediat. Primul lucru pe care l-am observant a fost lipsa barcilor si  barcutelor care aduceau la bord tot felul de negustori, ciorditori, etc. de care nu stiai cum sa mai pazesti bunurile de pe vapor , in special dopurile din bronz ale gurilor de sonda de pe punte si nu numai. Ne-am dat seama imediat ce se intampla . Din cauza razboiului, in toata tara, deci si in  port, se instalase stare de razboi !  Pe care am simtit-o mai apasat de cum a venit noaptea. La interval frecvente , se repetau bubuiturile pe care le auzisem in rada. Si care acum reverberau in corpului navei ! De frica “oamenilor broasca” din armata israeliana,  nave de patrulare ale marinei egiptene cutreierau  acvatoriul portului aruncand in mod regulat  in apa dizpozitive explozive ! Oricum era prea tarziu pentru ca in momentul izbucnirii razboiului, pe 5 iunie seara, israelienii déjà sabotasera niste instalatii militare in raza portului Alexandria.

Ascultam la radio cum  armata egipteana mananca bataie pe tot frontul si incepuse sa ne apuce o oarecare teama. Doream sa terminam cat mai urgent descarcarea si sa primim ordin de incarcare  , poate chiar din Alexandria ,bere “Stella” , sau bumbac din Mersin sau ceva minereu din insula Milos.

Si pe 7 iunie seara vine bomba…. Radiograma sa incarcam din Port Said (!) iarba de mare pentru Constanta.  Nervozitate la maxim in echipaj. Comandantul Gerghely trimite o radiograma urgenta la Navlosiri, Navrom explicand situatia grava din zona Canalului de Suez si riscul pentru nava. Rezultatul ?  Va duceti tovarasi la Port Said si incarcati iarba de mare pentru care are nevoie industria noastra.  La care tot echipajul in frunte cu comandantul a raspuns cu un potop de injuraturi ! Verbale… dar cred ca cei din Serviciul Navlosiri au sughitat vartos !

Plecam pe 8 iunie dimineata . Agentul ne cere date precise despre drumul pe care o sa-l urmam , viteza si ora sosirii in rada Port Said pentru a le comunica agentului de acolo. Drumul a decurs fara incidente. Am sosit seara pe 8 iunie in rada Port Said. Chemam “Pilot Station”,  dar…tacere !  Acum tot echipajul se aduna in careul ofiteri si asculta stirile la radio “Europa Libera”, post  receptionat destul de bine pe un vechi  radio sovietic aflat in inventarul navei.  

......................
urmeaza pagina 3

Nemo

Numarul mesajelor : 103
Data de inscriere : 08/01/2006

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Cu nava “PITESTI” , doua zile de foc la Port Said,... (I)

Mesaj Scris de Nemo la data de 11.07.15 18:17

Cu nava “PITESTI” , doua zile de foc la Port Said, in timpul razboiului  de Sase Zile , arabo-israelian


26 mai 1967.  Nava “Pitesti” , 1047 tdw, 3 magazii ,  incarca la Constanta pentru linia Levantului marfuri de “bacanie” ca deobicei : soda de rufe, damigene , sticle de lampa, parafina in saci, cuie in ladite, obiecte sanitare , incaltaminte si cate si mai cate.  Nava servea linia NAVROM LEVANT LINE ( marcata pe corpul navei cu litere de un metru) impreuna cu navele –surori : “Arad”, “Roman”, “Buzau”,  ce faceau , de regula,  escala in porturile : Famagusta, Lattachia,Beirut,Alexandria, iar la intoarcere   fie incarca bumbac de la Mersin(Turcia) , sau minereu din insula  Milos, sau portocale in ladite de la Famagusta, sau chiar bere “Stella” in lazi de carton , din Alexandria , sau iarba de mare din Port Said.

Dupa terminarea incarcarii “ Pitesti” pleaca in voiaj , pe data de 30 mai , cu escale programate  numai la Lattachia  si Alexandria.  Printre membrii din echipaj amintesc : Gergely Stefan, Comandant, Suchea Dumitru, Ofiter I maritim, Ion Cracana, Ofiter II maritim, Chiriac Marinel, Ofiter III maritim, “ Giopsi” Pasca , Of. RTF, Dumitru “Tica” Sarbu, Sef mecanic, Dumitru Constantin, Of. I mecanic, Oancea Vasile, Of. II mecanic, Oprea Ion, Of.III mecanic,  Bogos Ovanesian, Sef de echipaj , bucatar Puscasu si altii : 3 timoneri, 2 marinari, 3 motoristi, un ajutor mecanic,  si un ospatar , al caror nume , din pacate, nu mi-l amintesc.  

Marea este  buna. Sezon de vara. Am trecut Bosforul si am luat-o spre sud , ca deobicei , navigand printre Kios si tarmul  turcesc ( miros puternic de arbore- mastic venea dinspre Kios)  , apoi prin stramtoarea Kos  , cu aterizare la nord Rhodos si apoi luand cap-compas  pe Capul Akrotiri  din sudul insulei Cypru  . Pe 2 iunie  1967, pe la miezul zilei,   pe cand ne aflam la cca. 10 mile de Capul Akrotiri , telegrafistul ne anunta ca  nava “Arad” este foarte aproape de noi si ne solicita sa luam drumuri de intalnire . Asa am facut si dupa nu mult timp  navele s-au apropiat , pe o mare plata,  la o distanta de  cca 1 cablu.

Pe comenzile ambele vapoare , ciorchine de echipaj. Intrucat pe vremea aceea nici pomeneala de radiotelefon, porta-vocea era singurul mijloc de comunicare auditiva la mica distanta.   Comandantul navei “Arad” era Tudor Rusu. Ofiter secund “Lache” Vasiliu  care cu vocea lui sonor-stridenta ne intreaba prin porta-voce unde ne ducem ? Lattachia si Alexandria , zicem noi. Si deodata nea Lache racneste in porta-voce … baiii, sunteti nebuni… la Lattachia e fierbere mare…soldati, tancuri cat vezi cu ochii…  in curand izbucneste razboiul intre evrei si arabi !  Nea Lache…. cica eram  nebuni ! Da’ ce , era dupa noi ? Puteam sa decidem noi sa descarcam marfa in alt/e porturi ?!?  
Asa ca  am mai discutat despre  una ,alta, cum e cu “buful” pe la Lattachia ( ca noi nu mergeam la Beirut) … si ne-am continuat drumul , fiecare cu destinatia lui.

In dimineata lui 4 iunie  am sosit in rada portului Lattachia. Pilotina a aparut imediat  si la bord a urcat seful pilot Amortila, roman fugit din tara prin 1948 si pripasit    in Syria prin casatoria cu o localnica cu care avea vreo 6 copii. Am luat-o spre port , locul de descarcare fiind in rada interioara , prin legarea navei , pupa-prova, intre doua geamanduri. Pana la sosirea in port  , printre comenziile date timonerului,  Amortila  ne intreba cum o mai ducem prin tara…apoi ne-a zis ca situatia e foarte incordata intre Israel si tarile vecine arabe si ca toti se asteapta la ce este mai rau !  Razboi !

.................................
( urmeaza pagina 2 )

Nemo

Numarul mesajelor : 103
Data de inscriere : 08/01/2006

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Un mare film ....

Mesaj Scris de Nemo la data de 11.07.15 12:24

....pe care romanii, la acea vreme , il vedeau acasa pe video-casetofon. Comunistii nu aduceau asa ceva pe marele ecrane !




Cativa actori tineri din acest film au devenit mari vedete peste ani .




http://www.gandul.info/magazin/regizorul-filmului-the-deer-hunter-va-primi-premiul-pentru-intreaga-cariera-la-festivalul-de-la-locarno-14568992?fb_ref=Default

Nemo

Numarul mesajelor : 103
Data de inscriere : 08/01/2006

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Fețele nepăsării. Bet Haim: Cimitirul evreiesc din Constanța

Mesaj Scris de Nemo la data de 04.07.15 19:18

Fețele nepăsării. Bet Haim: Cimitirul evreiesc din Constanța Sad

http://www.info-sud-est.ro/fetele-nepasarii-bet-haim-cimitirul-evreiesc-din-constanta/


Nemo

Numarul mesajelor : 103
Data de inscriere : 08/01/2006

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Se intampla la noi in plin razboi !!

Mesaj Scris de Nemo la data de 01.07.15 19:12


Nemo

Numarul mesajelor : 103
Data de inscriere : 08/01/2006

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Costinesti, se numea Büffelbrunnen !!!

Mesaj Scris de Nemo la data de 27.06.15 13:46


Nemo

Numarul mesajelor : 103
Data de inscriere : 08/01/2006

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Ceva impresionant a acostat in portul Constanta

Mesaj Scris de Nemo la data de 25.06.15 16:35

Ceva impresionant a acostat in portul Constanta !

https://www.youtube.com/watch?v=qdIDAw9Vg_A&feature=youtu.be

Nemo

Numarul mesajelor : 103
Data de inscriere : 08/01/2006

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Muslims say they will make it legal to rape white women when

Mesaj Scris de Nemo la data de 22.06.15 19:20

Muslims say they will make it legal to rape white women when they take over Europe

https://www.youtube.com/watch?v=lg0o-VAJRFA&app=desktop

Nemo

Numarul mesajelor : 103
Data de inscriere : 08/01/2006

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Unul dintre cei mai perverși lideri din istoria lumii:

Mesaj Scris de Nemo la data de 21.06.15 16:41

Unul dintre cei mai perverși lideri din istoria lumii: Cum arată dispozitivul sexual comisionat de regele Edward al VII-lea al Regatului Unit - VIDEO

http://www.descopera.ro/dnews/14440078-unul-dintre-cei-mai-perversi-lideri-din-istoria-lumii-cum-arata-dispozitivul-sexual-comisionat-de-regele-edward-al-vii-lea-al-regatului-unit-video

Nemo

Numarul mesajelor : 103
Data de inscriere : 08/01/2006

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

„Românii e deștepți!“

Mesaj Scris de Nemo la data de 19.06.15 0:10

Camil Petrescu (n. 22 aprilie 1894 — d. 14 mai 1957) a fost un romancier, dramaturg, doctor în filozofie, nuvelist și poet. El pune capăt romanului tradițional și rămâne în literatura română, în special, ca inițiator al romanului modern. Nicolae Manolescu scria că „Întreaga poetică a romanului camil-petrescian exprimă renunțarea curajoasă la iluzia cunoașterii absolute a omului”.


ZEFLEMEAUA

de CAMIL PETRESCU
Motto: „Românii e deștepți!“.


> Cînd va veni sfîrșitul lumii
> Românii nu vor fi atenți
> Isus a spus: „Talita kumi“
> Dar nu pentru inconștienți.
>
> Iar Ziua Domnului, ca hoțul
> În miez de noapte va sosi
> Femeia va dormi, iar soțul
> Reviste porno va citi.
>
> N-avem conștiința tragediei
> Și totul luăm „à la légere“
> Noi, campionii bășcăliei
> Am compromis orice mister.
>
> Avem o scuză de fațadă:
> „Lasă, că merge și așa!“
> Trădăm la primul colț de stradă
> Și-apoi încălecăm pe-o șa.
>
> Senzația e de plutire
> De infinit parașutism
> Noi am făcut mișto subțire
> Și de marxism, și de fascism.
>
> Ce Decebal și Burebista?
> Ce patriotul cărturar?
> Trăiască Mița Biciclista
> Și berea rece la pahar!
>
> Mitică veșnic să trăiască
> Și noi pe lîngă el, noroc!
> Filozofia chelnărească
> E tot pe loc, pe loc, pe loc!
>
> Întreaga drojdie se scurse
> Din mahalale de Fanar
> Și-n loc să fim un roib de curse
> Noi am ajuns din cal – măgar.
>
> Pe primul loc e-njurătura
> Ea pentru toate e un leac
> Simți cum îți umple toată gura
> O moștenim din veac în veac.
>
> Noi „facem“ și „băgăm“ de-a valma
> Noi suduim neîncetat
> Iar la acest popor, sudalma
> E o religie de stat.
>
> La treburile serioase
> Noi nu ne concentrăm destul
> Avem o somnolență-n oase
> Și-o zeflemea de prost fudul.
>
> Ceac-pac! Dar la reluări de faze
> Parcă ne mai trezim puțin
> N-avem profil de kamikaze
> Tiparul nostru-i byzantin.
>
> Apocalipsa furtunoasă
> Îi sperie pe pămînteni…
> Pe noi nu ne-o găsi acasă –
> Vom fi la meci, sau la pomeni.
>
> Aceasta, poate, ne e soarta
> S-o tragem și pe asta-n piepți
> N-aveți decît să-nchideți poarta
> Dacă tot face ea pe moarta…
> Hai, că românii e deștepți!

Nemo

Numarul mesajelor : 103
Data de inscriere : 08/01/2006

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Pagina 1 din 2 1, 2  Urmatorul

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum