Titanic

Pagina 2 din 3 Înapoi  1, 2, 3  Urmatorul

In jos

Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 19.09.11 15:34

Rezumarea primului mesaj :



Ultima editare efectuata de catre Admin in 14.12.13 19:22, editata de 4 ori
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos


Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 14.12.13 19:20

http://cultural.bzi.ro/7-oameni-faimosi-care-ar-fi-trebuit-sa-se-afle-la-bordul-titanicului-341
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 19.10.13 20:29

http://www.ziare.com/magazin/inedit/vioara-la-care-s-a-cantat-cand-s-a-prabusit-titanicul-vanduta-pentru-o-suma-record-1263472
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 22.04.13 0:05

http://www.revistamagazin.ro/content/view/10132/33/

La ora 11,10 dimineata, in data de 11 aprilie 1912, Royal Mail Ship (RMS) Titanic pleca in cursa spre New York din Queenstown, Irlanda. Istoria tragediei mentioneaza ca in acel ultim port, pe nava s-au mai urcat 113 pasageri pentru clasa a III-a, 7 pasageri pentru clasa a II-a. In ultimul moment coboara 7 pasageri (nu se cunosc motivele). De semnalat si ca un membru al echipajului, John Coffey, a dezertat de la misiune, ascunzandu-se intr-un sac de posta care a fost aruncat la tarm.

Destinul a vrut ca inca de la cursa de inaugurare, Titanicul sa dispara in adancuri cu 1502 persoane - cea mai mare catastrofa navala pe timp de pace. Si daca a venit vorba despre destin, sa mentionam, fara sa fim fatalisti, ca luxoasa nava "imposibil de scufundat" trebuia sa plece in cursa mult mai devreme. Dar, dupa lansarea la apa din 31 mai 1911 - fara botez si sampanie, conform regulilor companiei detinatoare "White Star Line" -, au urmat lucrari de finisare care s-au prelungit din motive de schimbare a preferintelor pentru decorare si mobilier. Titanicul a plecat abia in aprilie, cand primavara nordica a permis vagabondajul ghetarilor in Atlanticul de Nord.
Cele 20 de barci de salvare puteau fi ocupate numai de 1.178 de persoane din cele 2.224 aflate pe vas (fara echipaj), la o capacitate de 2.453 calatori. Se apreciaza ca in barcile de salvare ar mai fi putut fi scosi 500 de oameni din apa inghetata, dar au mai fost trase afara doar 13 persoane. La doua ore de la scufundare, nava Carpathia a sosit si a salvat 710 persoane, pe care le-a dus la New York in trei zile. Capitanul Titanicului, Edward Smith (62 de ani) a murit (cu sotia)... Si iar destinul: cel care a vazut primul ghetarul, Frederick Fleet ("baiat de veghe",1887-1965) a spus la ancheta ca daca ar fi avut binoclu, ar fi vazut mult mai devreme icebergul...
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 15.04.13 13:47

Titanic, 15 aprilie 1912 – 101 ani de la tragedia din Atlantic
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 28.11.12 10:26

O fotografie cu aisbergul care a scufundat Titanicul, scoasă la licitație
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 01.11.12 9:19


TITANIC - Noi documente EXPLOZIVE. Decizia care ar fi scăpat de la moarte absolut TOȚI pasagerii

avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 04.06.12 23:44

10 aprilie 1912. Dana portului britanic Southampton clocoteste de lume. Un urias si luxuriant vapor va pleca intr-o calatorie pe ocean, intr-un voiaj pana in Lumea Noua. Cel mai mare pachebot din lume, RMS Titanic, avand la bord peste 2200 de pasageri, pleca cu destinatia New York. O calatorie ce se va dovedi nesfarsita, trecand dincolo de granitele vietii. La doar trei zile dupa desprinderea de tarm, in largul oceanului Atlantic, giganticul vapor se izbeste de-un aisberg si se scufunda in adancuri. ...

Citeste tot articolul
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 29.05.12 12:04

Scufundarea Titanicului, prin prisma unui copil de 7 ani
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 26.05.12 10:25

Fabuloasa poveste a supraviețuitoarei de pe Titanic născute în România
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 01.05.12 16:47

FOTO: Finalul: 1514 morți. Însă care a fost începutul? Vezi cum a fost construit TITANICUL!
A început ca un fenomen al tehnologiei și al luxului extrem, iar finalul a fost crâncen: 1514 morți. Titanicul era cel mai mare pachebot din lume ...
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 17.04.12 23:08

Un secol de la catastrofa Titanicului

RMS Titanic a fost cel mai mare pachebot din lume când a plecat în călătoria sa inaugurală din Southampton, Anglia, cu destinația New York, pe 10 aprilie 1912. La trei zile de la plecare, la ora 23:40 în data de 14 aprilie 1912, s-a ciocnit cu un aisberg și s-a scufundat la ora 2:20, în dimineața următoare, dezastru în urma căruia și-au pierdut viața 1517 persoane din 2223, în una din cele mai cumplite dezastre maritime pe timp de pace din istorie.



Un pachebot din clasa Olympic, RMS Titanic a fost deținut de White Star Line și construit la șantierele Harland and Wolff din Belfast. A plecat spre New York cu 2227 de oameni la bord. Numărul mare de victime a fost cauzat, în parte, de faptul că deși îndeplinea normele vremii, nava avea bărci de salvare suficiente pentru numai 1178 de persoane. Un număr mare de bărbați au murit datorită protocolului „femeile și copiii întâi” care a fost urmat.

Titanicul a fost proiectat de unii din cei mai experimentați ingineri și a folosit unele dintre cele mai avansate tehnologii ale vremii. A fost un mare șoc pentru lumea întreagă faptul că, în ciuda măsurilor de siguranță superioare, Titanicul s-a scufundat, și faptul că s-a scufundat în timpul călătoriei inaugurale a oferit o notă ironică asupra tragediei.

Nebunia din media legată de faimoasele victime ale Titanicului, legendele despre scufundare, schimbările efectuate în legislația maritimă și descoperirea epavei au contribuit la interesul publicului larg. Titanicul a fost construit la șantierele Harland and Wolff din Belfast și a fost proiectat pentru a concura cu navele companiei rivale Cunard, RMS Mauretania și RMS Lusitania.


Titanic, alături de Olympic și Britannic (care inițial a fost numită Gigantic), au fost concepute pentru a fi cele mai mari și luxoase nave construite vreodată. Proiectanții erau Lord Pirrie, director atât la Harland and Wolff, cât și la White Star Line, arhitectul naval Thomas Andrews, managerul în construcții și șeful departamentului de proiecție și Alexander Carlisle, manager general al șantierului.

La data de 10 aprilie 1912, transatlanticul Titanic a plecat de la Southampton, Anglia, spre New York, în voiajul său de inaugurare. După ce a mai primit persoane la bord din Cherbour, Anglia și Queenstown, Irlanda, Titanic a înaintat în Atlantic cu 2227 de persoane. Căpitanul a ordonat viteză de 21 de noduri (42 Km/h), ignorând avertizările de iceberg pe care le-a primit. Viteza a fost unul din factorii principali ai scufundării. La acea viteză, nava avea nevoie de 3 km pentru a se întoarce la 90 de grade.


Pe data de 14 aprilie 1912, Titanic a lovit un iceberg la tribord, provocând o tăietură în carenă pe o lungime de 90 m din cei 300 m ai navei. După 2 ore și 40 minute, pe 15 Aprilie 1912, Titanicul s-a scufundat, rupându-se în 2 părți. În cele 20 de bărci de salvare au intrat 700 de oameni. Restul de 1517 a murit în apa înghețată a Atlanticului.

În urma impactului cu icebergul, cinci din compartimentele etanșe au început să fie inundate foarte rapid. Căpitanul Smith și Thomas Andrews (designerul șef al Titanicului) au făcut o evaluare rapidă a situației. Thomas Andrews a stabilit că vasul se va scufunda cu siguranță. La nici jumătate de oră de la impact, ofițerii și echipajul erau mobilizați pentru acțiunea de evacuare de urgență. Au început să pregătească bărcile de salvare și pasagerii instruiți prin ordinul căpitanului să iasă pe punte cu vestele de salvare pe ei. Din păcate, oamenii de la bord nu erau de loc îngrijorați, fiind pe un vapor de „nescufundat”, se simțeau în deplină siguranță. O vreme nu a existat nici un semn că vasul s-ar scufunda. Înăuntrul navei, în punțile inferioare, apa se ridica vertiginos, ajungând la capătul superior al compartimentelor etanșe și de acolo pe punți, de unde ajungea cu ușurință în următorul compartiment.

Pasagerii de la clasa a treia au început să fie inundați, moment în care s-a declanșat panica, dar porțile de acces la punțile superioare erau închise. În bărcile de salvare au avut prioritate pasagerii de la clasa întâi. Conștienți că bărcile nu sunt suficiente pentru toți, ofițerii au început să pună în bărci doar femeile și copiii. Unii au fost neîncrezători la ideea de a se sui în bărci și mulți au preferat să rămână la bordul navei, unde se simțeau mult mai în siguranță, mai ales că se spunea că este doar o procedură de precauție și vor fi aduși înapoi la bord.


Cu toate acestea, în jurul orei 00:30, prima barcă a fost lansată la apă cu numai 12 pasageri. Bărcile fuseseră testate pentru greutatea a 70 de bărbați. Atmosfera a fost oarecum calmă, fără panică pe punte, iar vaporul a început încet să se scufunde, înclinându-se în provă.

Oceanul era foarte limpede, fără nici un val, iar cerul era plin de stele și senin, fără lună. Temperatura era foarte scăzută, era în aprilie și în mijlocul Atlanticului de Nord.Atmosfera nu era la fel de calmă în pântecele navei la clasa a treia, unde oamenii au fost ținuți închiși în spatele ușilor din oțel și amenințați cu arma de către ofițeri. Oamenii au încercat să iasă pe diferite căi, dar s-au pierdut în coridoarele labirintice ale navei sau nu au ajuns la porțile care erau deschise. Din când în când, s-a mai permis accesul femeilor și copiilor. Nivelul apei a crescut tot mai mult, iar vasul a început să se scufunde mai repede și înclinația a devenit din ce în ce mai mare.


Panica a început și pe punțile superioare, unde a devenit evident că vasul chiar se scufunda și nu erau destule bărci de salvare. Orchestra de la clasa întâi continua să cânte pe punte, lucru care a rămas în istorie. Unii pasageri de la clasa a treia au găsit calea de ieșire afară. Bărcile au plecat una câte una, fără a fi umplute la capacitatea maximă. Au avut loc multe incidente legate de coborârea lor la apă, care la acea vreme era o operațiune foarte dificilă.

În jurul orei 1:30, a fost lansată ultima barcă. În total, 18 bărci au fost lansate. Mai existau însă două bărci pe punte, care au început să fie umplute cu oameni, dar vaporul se scufunda din ce în ce mai repede și apa a ajuns la nivelul punților, unde se aflau aceste ultime bărci. Curând, apa a ajuns la nivelul primului coș; acesta s-a prăbușit, strivind oamenii și generând un val ce a răsturnat una din bărci. Această barcă răsturnată a fost folosită drept plută de mai mulți oameni aflați în apă. În vapor, apa a ajuns la punțile superioare, la saloanele elegante de la clasa I, inundate în mod violent. Mulți oameni au murit înecați acolo. Afară, pe punți, a fost haos total și panică. Toate bărcile fiind plecate, oamenii au devenit conștienți că vor muri.

Aceste momente au devenit clasice în literatură și filme, care le-au portretizat în nenumărate modalități: ultimul cântec al orchestrei, imnul „Nearer My God To Thee” („Mai aproape, Dumnezeule, de Tine”), care a fost cântat chiar înainte de scufundare, preotul care a ținut o predică, vesela, mobilierul și nenumăratele opere de artă începând să alunece și să se prăbușească.


Căpitanul Smith a fost văzut ultima dată pe punte, după ce toate bărcile au fost lansate. Nu se știe ce s-a întâmplat cu el, cu toate că moartea sa a fost preznetată în diferite feluri, în diferite filme. Benjamin Guggenhein și Thomas Andrews sunt printre oamenii iluștri care au rămas în Titanic și s-au dus cu el la fund. Cuprins de haos și panică vasul se înclina din ce în ce mai tare. În momentul în care pupa a fost scoasă afară din apă și s-au putut vedea elicele imense ale navei, luminile s-au stins dintr-o dată, lăsând scena în întunericul unei nopți fără lună.

Spatele ridicat al navei aplica o presiune de 25.000 de tone cu 50% mai mult decât era conceput să suporte, așa că punțile și suprastrucura au cedat brusc și nava s-a rupt în două. Felul în care s-a rupt de fapt este controversat. Noile teorii susțin că ruptura a început mai devreme, încet, însă imaginea din filmul Titanic, din 1997, cu vasul rupând-se în două într-un mod foarte violent este probabil foarte aproape de adevăr. Apoi partea din față s-a umplut de apă imediat și s-a scufundat. Partea din față s-a detașat și s-a dus la fund, iar peste câteva minute și pupa, păstrându-și poziția verticală, s-a scufundat, moment descris de bucătarul șef al vasului (care a fost singurul supraviețuitor ce a stat pe vas până în aceste momente) ca o coborâre cu liftul.

La ora 2:20, în 15 aprilie 1912, Titanicul a dispărut complet în ocean. Cele două bucăți ale sale se află la o adâncime de 4 km pe fundul mării și se află la o distanță de aproape 2 km una față de alta. Partea din față s-a păstrat oarecum intactă, iar cea din spate este distrusă.

Supraviețuitorii descriu scena drept terifiantă, cu sute de țipete ale oamenilor pe moarte. La o temperatura de 2 grade în apă și 5 grade afară era o problemă de minute până când urma să se facă liniște. Bărcile de salvare ce pluteau în jur nu au făcut nimic pentru a-i ajuta pe cei aflați în apă pentru că le era frică de faptul că vor fi scufundați de sutele de oameni care s-ar fi agățat cu disperare de bărci.

După câteva ore de așteptare, vasul Carpathia a ajuns la locul dezastrului și i-a luat la bord pe toți cei din bărci. După ce câteva ore a căutat în van alți supraviețuitori, s-a îndreptat spre New York, într-o atmosferă tristă și sumbră. Mai multe monumente au fost ridicate peste tot prin lume în memoria celor peste 1500 de victime.


Câteva date tehnice


Construcția Titanicului, finanțată de J.P. Morgan și compania sa, International Mercantile Marine, a început pe 31 martie 1909. Chila navei a fost lansată pe 31 mai 1911, iar echiparea a fost finalizată pe 31 martie 1912. Lungimea Titanicului măsura 269,1 m, o lățime de 28 de metri, o greutate de 46.328 de tone și o înălțime de la punctul de plutire până la puntea principală de 18 m. Au fost montate 29 de cazane alimentate de 159 de furnale cu cărbune, care îi puteau oferi o viteză maximă de 23 de noduri (43 km/h) și o putere maximă de 59.000 CP. Numai trei din cele patru coșuri înalte de 19 metri erau funcționale; al patrulea, folosit numai pentru ventilație, a fost adăugat pentru a face nava mai impresionantă. Nava putea transporta un număr maxim de 3.547 de persoane, pasageri plus echipaj.


Lux si opulență

Titanic a surclasat toate rivalele în lux și opulență. Pasagerii de la clasa întâi aveau la dispoziție un bazin de înot, o sală de sport, un teren de squash, băi turcești, baie electrică și o cafenea cu verandă. Camerele de zi de la clasa întâi erau placate cu lemn scump, mobilă și alte decorațiuni. De asemenea, cafeneaua pariziană oferea mâncăruri pentru pasagerii de la clasa întâi, cu o verandă luminată natural și prevăzută cu gratii. Existau biblioteci și frizerii atât la clasa întâi cât și la clasa a doua. Camerele de la clasa a treia erau placate cu lambriuri din lemn de pin și mobilă solidă din lemn de tec. Nava mai era prevăzută cu trei lifturi electrice la clasa întâi și două la clasa a doua. De asemenea, mai era prevăzută cu un subsistem electric cu generatoare propulsate cu abur și două radiouri Marconi, folosite pentru a transmite mesajele pasagerilor. Pasagerii de la clasa întâi plăteau scump pentru acest lux. Cel mai scump bilet pentru o singură călătorie trans-atlantică la clasa întâi costa 875 de lire sterline (64.204 la nivelul anului 2011) sau 4.375 de dolari (99.237 la nivelul anului 2011).
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 14.04.12 12:49

Secrete nestiute ale Titanicului




Citat:
Cercetatorii americani au descoperit o locatie necunoscuta pana acum,
de "colectare" de diferite obiecte de pe navei Titanic, care s-a
scufundat la 14 aprilie 1912 in urma unui impact cu un aisberg. Si-au
pierdut atunci viata in apele inghetate ale oceanului peste 1.500 de
oameni, pasageri si membri ai echipajului. Prin continutul lui, acest
adevarat "tezaur" permite, potrivit presei occidentale, sa se faca
mai multa lumina asupra ultimelor momente din existenta celui mai
renumit, poate, vas de croaziera. "La 900 de metri sud de carma, am
gasit un loc cu resturi ale gigantului plutitor, ceea ce confirma
presupunerile mele initiale, ca Titanicul a inceput sa se rastoarne
si sa se scufunde la sud de locul unde se afla el acum", a spus
conducatorul expeditiei, Michael Harris. Impreuna cu fiul sau de
numai 13 ani, Harris, al carui bunic a coordonat prima expeditie pe
Titanic, la inceputul anilor Ž80, a coborat, cu ajutorul unui
minisubmarin, la o adancime de circa doua mile si jumatate. Potrivit
oamenilor de stiinta din Orlando, au fost descoperite, auncate pe
fundul oceanului, tot felul de obiecte, precum pantofi de dama,
geamantane si saci de voiaj, portelanuri, multe avand simbolurile
companiei de navigatie White Star Line, careia ii apartinea Titanic
[url=http://www.curentul.ro/curentul.php?numar=20050827&cat=8&subcat=100&subart=22976]http://www.curentul.ro/curentul.php?numar=20050827&cat=8&subcat=100&subart=22976[/url]


Ultima editare efectuata de catre Admin in 22.04.13 0:08, editata de 1 ori
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 13.04.12 5:25

Nebunie culinară: ultima cină de pe Titanic!
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 12.04.12 8:47

Marii bogătași dispăruți odată cu Titanicul
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 10.04.12 12:03

100 de ani fără Titanic


În aceste zile se împlinesc 100 de ani de la prima și ultima călătorie a Titanicului. Timp de o săptămână, „Adevărul“ și Historia vă vor prezenta detaliile tragediei care a marcat ultimul secol.

„Dacă cineva m-ar pune să-mi povestesc experiența de 40 de ani pe mare aș spune că a fost neinteresantă. Bineințeles, au fost furtuni, ceață și ninsori, dar în toată cariera mea nu am avut niciun incident demn de menționat. Niciodată nu am văzut o epavă și nu mi s-au scufundat bărcile. Vedeți, nu sunt un material bun de presă". Aceasta era declarația căpitanului de vas Edward John Smith, cel care urma să conducă Titanicul în călătoria sa spre New York.

Din păcate însă, Smith a devenit „material de presă" pe 15 aprilie 1912, când, sub comanda lui, Titanicul s-a scufundat, provocând moartea a 1.514 pasageri și membri ai echipajului. Plecarea Titanicului din orășelul britanic Southampton spre America a fost o știre scurtă în „New York Times". Cinci zile mai târziu, cotidianul umplea pagină după pagină cu detaliile dezastrului.

50.000 de dolari pentru un bilet la clasa I

La începutul secolului, lupta pentru supremația transportului peste ocean se dădea între companiile White Star Line și Cunard. Prima discuție despre construirea unor vapoare mai mari ca cele ale firmei Cunard au început în 1907. Șantierul naval „Harland and Wolff" a fost ales pentru a construit trei vapoare transatlantice de mari dimensiuni: RMS Olympic, RMS Titanic și RMS Britannic. Acestea deveneau cele mai mari ambarcațiuni din lume, Bruce Ismay - patronul White Line Star - preferând dimensiunea pură în locul unui motor mai performant și mai rapid.

Olympic și Titanic au fost construite practic în paralel, într-un șantier naval din Belfast, refăcut pentru a putea să găzduiască cele două nave uriașe. Olympic a fost prima care a fost coborâtă de pe schele, pe 16 decembrie 1908, iar Titanicul i-a urmat curând, pe 31 martie 1909. Cei care știu cât de greu se construiește orice lucru în România s-ar mira aflând că ambele vapoare au fost terminate în 26 de luni.

Click pe infografie



Pasagerii de la clasa a treia au plătit echivalentul actual a 460 de dolari pentru un bilet „dus", cei de la clasa a doua - 690 de dolari, iar cei de la clasa întâi, 1724 dolari pentru un loc la cușetă, dar prețul putea urca până la 50.000 de dolari pentru un apartament de lux.

Plecare cu emoții

După alți trei ani în care s-au finisat detalii de interior, pe 2 aprilie 1912, Titanicul a avut primele teste în larg, în Marea Irlandei, unde i-au fost testate viteza, manevrabilitatea și capacitatea de a frâna. În teste, transatlanticul a reușit să oprească de la 40 de kilometri pe oră la zero în 777 de metri, după 3 minute și 15 secunde. În largul mării, între aisberguri, acest lucru ar fi putut să salveze Titanicul dacă uriașa bucată de gheață ar fi fost văzută mai devreme.

Opt zile mai târziu, Titanicul pleca din orașul britanic Southampton. Plecarea nu a fost fără incidente. Din cauza dimensiunii, vaporul a provocat valuri puternice, care au rupt cablurile a numeroase ambarcațiuni din port. Primele emoții: Titanicul a evitat o coliziune cu cel mai rapid vapor al timpurilor, SS City of New York, trecând la o distanță de doar 1,2 metri.

Avertizări ignorate

Prima oprire a fost în portul francez Cherbourg, unde a urcat la bord John Jacob Astor, cel mai bogat pasager al Titanicului. Apoi, nava s-a îndreptat spre Queenstown, în Irlanda de Nord. Călătoria a fost fără incidente, iar încrederea echipajului și a patronului de la White Star Line în succesul traversării Oceanului era de nezdruncinat. Legenda spune că, în timp ce-și făcea turul de inspecție, căpitanul Smith a dat peste Ismay în sala cazanelor. Acesta i-a ordonat căpitanului să pornească patru cazane suplimentare, pentru a duce Titanicul la viteză maximă, ajungând la aproape 40 de kilometri pe oră.

Primele trei zile s-au scurs în liniște. În a patra, căpitanul Titanicului a primit avertizări asupra condițiilor vitrege din zona Newfoundland. Unul dintre cele mai controversate momente a fost cel când memebrii echipajului de pe vaporul SS Californian a avertizat prin radio că în față sunt aisberguri uriașe. Acesta chiar se oprise peste noapte din cauza vizibilității reduse.
În noaptea dezastrului, Californian chiar a văzut luminile Titanicului și a auzit apelul SOS venit în urma impactului cu uriașul aisberg, dar, deoarece comunicațiile au fost întrerupte, nu au acționat. Mai târziu, în cursul anchetei, s-a demonstrat că SS Californian se afla la doar câteva zeci de minute de cel mai mare vapor al momentului.

„Aisberg în față!"

În noaptea de 14 spre 15 aprilie, la ora locală 23.40, marinarul de veghe, Frederick Fleet, observă aisbergul. Din cauza vitezei, Titanicul nu-l mai poate însă evita și-l lovește din plin. Cinci compartimente etanșe ale navei sunt avariate. Destinul pasagerilor a fost pecetluit în acel moment. Nu exista nicio speranță de redresare a navei.

Prova s-a ridicat prima, unghiul în care a ajuns nava permițțând ca apa să treacă din compartiment în compartiment. Cele 16 bărci de salvare nu erau suficiente pentru cei peste 2.000 de oameni aflați la bord, iar haosul s-a instalat la bordul ambarcațiunii. La aproape două ore și 40 de minute după ce Titanicul a lovit aisbergul, lucrurile s-au precipitat brusc: nava a început să se încline mai mult, elicea a ieșit la suprafață, iar greutatea a rupt ambarcațiunea în două.

O jumătate din navă a rămas deasupra apei, iar oamenii se agățau de ce puteau în speranța că vor supraviețui. Abia în momentul când a ajuns într-o poziție aproape verticală a început să se scufunde. La ora 2.20, Titanicul dispărea sub ape pentru totdeauna. Pasagerii rămași au fost nevoiți să înoate în apă cu temperatura de -2 grade Celsius (aproape de punctul de îngheț al apei de mare). Doar 13 oameni care se zbăteau în apă au fost primiți în bărcile de salvare. Cel puțin alți 500 ar mai fi putut fi salvați, însă egoismul și frica i-au făcut pe cei care prinseseră un loc în ambarcațiuni să refuze să ofere ajutor.

„Vaporul mă avertiza că va muri"

Titanicul, un vas construit pentru a depăși navele celor de la „Cunard", a primit ajutor chiar de la o navă a acestora: la ora 4.10 dimineața, nava RMS Carpathia ajungea în zonă și prelua 710 pasageri. 1.514 au rămas în apele înghețate.

După trei zile de la dezastru, RMS Carpathia a ajuns la New York unde 40.000 de oameni i-au așteptat pe pasagerii de pe Titanic, pe o ploaie torențială. În urechile supraviețuitorilor au răsunat vorbele directorului șantierului naval „Harland and Wolff", care a declarat la câteva zile de la tragedie: „Știu că nu e nimic științific, dar vaporul mă avertiza că va muri și va lua foarte mulți oameni cu el".

Români pe urmele Titanicului

Mâine se împlinesc exact 100 de ani de la plecarea Titanicului din Southampton. Pentru a comemora centenarul, nava MS Balmoral, având aproximativ același număr de pasageri la bord, a plecat încă de ieri din acest port, încercând să refacă traseul Titanicului și atmosfera epocii, până la detalii ca muzica și meniurile servite la bord. Toate biletele au fost vândute până la sfârșitul anului trecut, la prețuri între 4.400 și 12.600 de dolari. Printre invitații de lux în această croazieră (Titanic Memorial Cruise) se află și doi români, omul de afaceri Cornel Tăbăcaru și soția sa, Alina. Tăbăcaru se află pe locul 432 în topul „Forbes România", cu o avere estimată la 8-9 milioane de euro.

Dezastrul, în cifre

- Oameni aflați la bordul Titanicului: 2.224
- Pasageri: 1.336
- Echipaj: 888
- Morți: 1.514
- Supraviețuitori: 710

Sursa: Raportul oficial al Camerei de Comerț a Marii Britanii

Căpitanul Titanicului

Edward John Smith era unul dintre cei mai experimentați căpitani de navă la acea vreme. Deși inițial trebuia să conducă RMS Olympic, experiența și prestigiul său l-au propulsat la cârma Titanicului. Era cunoscut în lumea navigației comerciale pentru stilul său liniștit, dar spectaculos. Supraviețuitorii de pe Titanic au spus că el a rămas pe puntea vasului până la sfârșit. Avea 62 de ani în momentul tragediei.
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 09.04.12 7:41

Cinci legende despre Titanic, spulberate
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 09.04.12 7:32

James Cameron, o nouă aventură pe Titanic


03:05Folosind un nou program de animație, James Cameron și colegii lui, care au cercetat ce s-a întâmplat în aprile 1912, ne arată teoria lor despre felul în care arăta nava Titanic, în momentul în care s-a scufudat în apele înghețate ale Oceanului Atlantic.Articol complet


avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 06.04.12 13:23

7 oameni faimoși care ar fi trebuit să se afle la...


Scufundarea Titanicului a dus la pierderea a circa 1500 de vieți omenești. Printre pasagerii care au murit în aprilie 1912 în urma acestui dezastru maritim devenit faimos se numărau și câteva vedete ale începutului de secol XX: marii industriași John Jacob Astor al IV-lea (cel mai bogat om de pe Titanic) și Benjamin Guggenheim, coproprietarul lanțului de magazine Macy's, Isidor Straus, și soția lui, Ida.


Au mai murit și faimosul scriitor american Jacques Futrelle, pictorul și sculptorul Francis Millet și maiorul Archibald Butt, prieten al președintelui William Taft.

Pe lângă personalitățile care au avut ghinionul să se îmbarce pe Titanic la Southampton pe 10 aprilie 1912, au mai fost alte câteva persoane faimoase care ar fi trebuit să călătorească pe Titanic, dar, dintr-un motiv sau altul, nu au făcut-o.

Theodore Dreiser

Scriitorul american Theodore Dreiser s-a gândit să se întoarcă din prima sa vacanță pe continentul european la bordul Titanicului, însă un editor britanic l-a convins să nu o facă și să plece în schimb cu o altă navă care l-ar fi costat mai puțin. Când a aflat vestea despre scufundarea Titanicului, Dreiser se afla la bordul navei Kroonland.

Guglielmo Marconi

Fizicianul italian Guglielmo Marconi este cunoscut drept pionierul telegrafiei fără fir și câștigătorul Premiului Nobel pentru Fizică în 1909. Lui i s-a oferit o călătorie gratuită pe Titanic, dar a preferat să plece spre America cu trei zile mai devreme, îmbarcându-se pe vasul RMS Lusitania. Fiica sa, Degna, a explicat ulterior că omul de știință avea de lucru și a preferat să plece cu Lusitania deoarece exista pe vas un stenograf de ale cărui servicii avea nevoie.

După tragedia din aprilie 1912, Marconi a fost considerat un erou deoarece invenția sa a contribuit la salvarea a peste 700 de vieți. Trei ani mai târziu, Marconi avea să fie din nou foarte aproape de un dezastru maritim. El a călătorit cu același vas Lusitania în aprilie 1915 în ultimul voiaj al navei înainte de scufundarea sa de către germani, pe 7 mai 1915.

Milton Snavely Hershey

Milton Snavely Hershey este fondatorul Companiei de Ciocolată Hershey, omul din spatele unor dulciuri faimoase la vremea aceea în America. De asemenea, el a dat numele unui oraș din Pennsylvania. În primăvara lui 1912, Hershey se pregătea să se întoarcă pe continentul american după ce-și petrecuse iarna în Franța. Arhivele din orașul Hershey păstreaă un cec de 300 de dolari pe care omul de afaceri l-a scris pentru compania White Star Line în decembrie 1911, bani care ar fi reprezentat un avans de 10% pentru rezervarea unui loc la bordul Titanicului. Din fericire pentru Hershey, din cauza unor probleme de afaceri el a fost nevoit să plece spre America mai devreme decât intenționa, îmbarcându-se pe nava germană Amerika. Aceasta avea să fie una dintre navele care a trimis Titanicului avertismente privind gheața aflată pe traseu.

J. Pierpont Morgan

Legendarul bancher, pe atunci în vârstă de 74 de ani, supranumit „Napoleonul Wall Street-ului”, este cunoscut pentru fondarea a două mari companii americane: General Electric și U.S. Steel Corporation. De asemenea, s-a spus că el a fost cel care a salvat, aproape de unul singur, sistemul bancar american în timpul crizei financiare din 1907.

J.P. Morgan avea legături cu International Mercantile Marine, un trust ce a încercat să monopolizeze transportul maritim comercial. Compania controla și White Star Line, astfel că Morgan a participat la lansarea oficială a Titanicului în 1911 și avea un apartament special făcut pentru el la bordul navei, precum și o punte de promenadă personală.

Morgan trebuia să se îmbarce pe Titanic în aprilie 1912, dar a preferat să rămână mai mult timp în Franța, unde se bucura de o vacanță în stațiunea Aix.

Henry Clay Frick

Henry Clay Frick a fost un mare industriaș și bancher american, președinte al Carnegie Steel Companie și unul din asociații lui J.P. Morgan. La fel ca acesta, el trebuia să călătorească la bordul Titanicului, dar și-a anulat călătoria când soția lui și-a luxat glezna și a trebuit internată într-un spital italian.

John R. Mott

Deși astăzi nu este la fel de cunoscut precum era în prima jumătate a secolului XX, John R. Mott a jucat un rol important în societatea americană. El a fost un foarte influent lider al YMCA și al Federației Mondiale a Studenților Creștini; în 1946, i s-a acordat Premiul Nobel pentru Pace pentru activitatea sa în organizațiile internaționale creștine studențești care activau pentru promovarea păcii.

Aparent, lui Mott și unui coleg li s-ar fi oferit o călătorie gratuită la bordul Titanicului de către un oficial al White Star Line interesat de activitatea sa, însă ei a refuzat și au călătorit la bordul unei nave mai puțin sofisticate, anume Lapland. Conform biografiei sale, scrise de C. Howard Hopkins, când el și colegul lui au ajuns la New York și au auzit despre tragedia Titanicului, cei doi bărbați s-au uitat unul la altul, iar unul a rostit gândul ce le-a trecut amândurora prin minte: „Bunul Dumnezeu trebuie să mai aibă lucruri pe care vrea să le facem.”

Alfred Gwynne Vanderbilt

Sportivul multimilionar în vârstă de 34 de ani era moștenitorul imperiului de afaceri Vanderbilt. El trebuia să se întoarcă dintr-o călătorie în Europa la bordul Titanicului, dar a anulat-o chiar în ultima clipă, astfel că primele știri au anunțat că el se afla pe vas. Norocul ce l-a salvat în aprilie 1912 nu avea să-l salveze și în mai 1915, când Alfred Vanderbilt avea să se numere printre victimele ce și-au pierdut viața la bordul vasului Lusitania.



Pentru drumul înapoi spre Marea Britanie al Titanicului, care trebuia să înceapă la 20 aprilie, alte persoane faimoase își rezervaseră un loc la bordul navei:

- Henry Adams, descedentul a doi președinți americani

- John Alden Dix, atunci guvernator al statului New York

- J. Bruce Ismay, directorul White Star Line, supraviețuitor al dezastrului Titanicului. În multe din relatările celor întâmplate în noaptea tragediei, Ismay este portretizat în mod negativ din cauza faptului că a făcut în așa fel încât să ajungă pe una din bărcile de salvare. De asemenea, el a fost considerat drept responsabilul pentru numărul insuficient de bărci de salvare aflate la bordul navei.

- Guglielmo Marconi; pentru că ratase primul voiaj al navei, aparent Marconi făcuse aranjamente pentru a fi la bordul Titanicului în cel de-al doilea voiaj.

- Frank Seiberling, fondatorul companiei producătoare de pneuri Goodyear Tire and Rubber Company.
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 04.04.12 8:46

De ce s-a scufundat Titanicul?



Conform unui studiu care analizează tragedia din aprilie 1914 din punct de vedere matematic și fizic, o serie de evenimente tragice, și nu unul singur, a făcut ca faimosul Titanic să se scufunde, scriu cei de la Discovery News.

După ce a părăsit Southamptonul cu direcția New York, Titanicul a lovit un iceberg în Atlanticul de Nord la ora 23.40, pe 14 aprilie 1912. În doar trei ore, nava ajungea pe fundul oceanului, la o adâncime de circa 3.900 metri, provocând moartea a două treimi din cei 2.224 de pasageri.

Dacă vasul de lux – considerat a fi “de nescufundat” – ar fi plutit mai mult timp, pierderile de vieți omenești ar fi putut fi diminuate datorită navelor chemate în ajutor. “Aceasta e adevărata întrebare din spatele enigmei Titanic? Cum de o navă de 46.000 tone s-a scufundat așa repede?”, se întreabă Richard Corfield într-un articol publicat în cel mai recent număr al Physics World.

Analizând deficiențele structurale ale navei și evenimentele din 14 aprilie 1912, Corfield a ajuns la concluzia că “niciun fapt singular nu este de vină pentru trimiterea Titanicului pe fundul Atlanticului”. Din contră, avem “o clasică «cascadă de evenimente»”, a declarat acesta pentru Discovery News.

Conform unor anchete desfășurate în 1912, în Statele Unite și în Marea Britanie, dezastrul a fost cauzat de mai mulți factori: nava avea o viteză prea mare, căpitanul Edward J. Smith nu a fost suficient de atent la avertismentele de iceberg și, nu în ultimul rând, la bordul navei se aflau prea puține bărci de salvare. Anchetele au scos la iveală și alte detalii, precum absența binoclurilor pentru personalul însărcinat cu detectarea icebergurilor, sau faptul că operatorul radio nu a transmis mai departe un avertisment crucial – despre prezența gheții pe traseu – primit din partea navei britanice SS Mesaba. Mesajul suna în următorul fel: “[am] văzut un număr mare de iceberguri, precum și câmpuri de gheață. Vreme senină.. Acest mesaj nu a fost interpretat ca fiind unul urgent, astfel că nu a fost transmis căpitanului.

Titanicul era cea mai modernă navă la momentul respectiv, fiind dotată cu cele mai noi inovații tehnologice. Totuși, unele materiale folosite în construcția ei s-au dovedit a fi fost neadecvate, fapt ce a dus la deteriorarea unor componente la momentul inoportun.

“Apoi avem și matematica și fizica coliziunii: șase compartimente inundate când, dacă ar fi fost numai patru, nava nu s-ar fi scufundat!”, mai scrie Corfield. Și de parca asta nu ar fi fost suficient, climatul de la mii de kilometri depărtare ar fi putut contribui la scufundarea navei. La un moment în care temperaturile erau mai mari decât de obicei în Caraibe, interacțiunea complexă dintre două curente – Curentul Golfului și Curentul Labradorului, precum și mareea extrem de înaltă din urmă cu trei luni au dus la o concentrare a icebergurilor în apele din Nordul Atlanticului.

Corfield a ajuns la concluzia că toate aceste piese, aceste coincidențe nefericite adunate la un loc, pe care cei care se ocupă de studierea dezastrelor le numesc “cascadă de evenimente”, au stat la baza scufundării Titanicului.

“Cel mai bun plan din lume nu ar putea elimina absolut toți factorii ce pot avea un impact negativ asupra designuui și funcționării unei mașinării complicate precum o imensă navă de pasageri”, scrie Corfield. “Eventual, și ocazional, un număr suficient de asemenea factori individuali se combină, iar casacada de evenimente devine suficient de mare și de complicată pentru ca tragedia să nu mai poată fi evitată.”
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 07.03.12 17:55

S-a găsit un nou vinovat pentru scufundarea Titanicului. Luna!
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 04.03.12 21:40

Titanicul livreaza un nou secret: nituri defectuoase ar fi accelerat naufragiul vasului
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 29.02.12 18:09

VIDEO: 100 de ani de la scufundarea Titanicului. Cât de mare era aisbergul care a distrus „vaporul de nescufundat”
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 26.02.12 17:40

http://www.gandul.info/magazin/povestea-din-spatele-filmului-titanic-produs-in-1940-de-unul-dintre-ministrii-lui-hitler-regizorul-a-murit-spanzurat-iar-nava-s-a-scufundat-9345390
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 14.01.12 18:29

http://www.gandul.info/magazin/galerie-foto-ce-a-ramas-din-titanicul-scufundat-in-urma-cu-un-secol-9143885
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Admin la data de 02.01.12 18:49

http://www.askmen.ro/De_ce_s_a_scufundat_Titanicul_-a10590.html
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: Titanic

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Pagina 2 din 3 Înapoi  1, 2, 3  Urmatorul

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum