VINETELE

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Re: VINETELE

Mesaj Scris de Admin la data de 10.01.15 9:58

Cele mai multe dintre gospodinele din România gătesc frecvent în
această perioadă vinete, dar puține sunt acelea care știu ce efecte
benefice aduce această legumă organismului.
Vinetele sunt o sursă importantă de vitamine și minerale pentru
organismul uman. Conțin 93% apă, fibre, mangan, molibden, potasiu,
acid folic, vitamina K, cupru, vitamina B6, triptofan, vitamina C;
magneziu, vitamina B3. În afară de faptul că au în compozitie vitamine
și minerale esențiale organismului uman, vinetele mai contin si
fitonutrienti importanti cu efect antioxidant. Printre acestia se
numără compușii fenolici, precum acidul clorogenic și cafeic sau
flavonoizii, precum nasuninul.

Vinetele ajută la mentinerea sănătătii cardiovasculare. În cadrul unui
studiu de specialitate, când cobaii au consumat suc de vinete, au
apărut efecte imediate — nivelul colesterolului, inclusiv al celui din
peretii arteriali, a scăzut semnificativ, iar vasele de sânge s-au
relaxat, permitând fluxului sanguin să circule mai bine.

Citește și: Comoara din coaja VINETELOR. Secretul neștiut despre
SALATA DE VINETE

Aceste efecte pozitive se datorează fitonutrienților furnizați de
vinete. Cercetătorii americani de la Serviciul de Cercetare în
Agricultură au descoperit ca acidul clorogenic este cel mai puternic
antioxidant din vinete, având o capacitate superioară de a combate
actiunea oxidativă a radicalilor liberi asupra celulelor, dar si de a
reduce nivelul colesterolului rău LDL în sânge. Tot acidul clorogenic
este si antimutagen (împiedică celulele sănătoase să sufere mutații și
să devină cancerigene) si antiviral, scrie doctorulzilei.ro.

Magneziul si vitamina B ajută la combaterea stresului si conferă o
stare psihică mai bună.
O cură cu vinete ne scapă de insomnii si de stările de nervozitate.

Consumul de vinete contribuie la energizarea organismului. Totodată,
vitaminele A si C sunt cele care ajută la întărirea sistemului
imunitar si, implicit, luptă si el împotriva radicalilor liberi.

Prin continutul mare de apă si fibre, vinetele conferă satietate și
reduc setea, proprietăti pentru care sunt recomandate a fi consumate
mai ales în zilele toride. Având un continut mic de calorii sunt
recomandate si în pierderea kilogramelor în plus si la reglarea
tranzitului gastrointestinal. Sucul obtinut din vânătă este eficient
în curățarea ficatului si a pancreasului.

Sunt un bun diuretic și un bun antiinflamator, fiind indicat celor
care au probleme digestive si pentru prevenirea inflamatiilor și a
bolilor cronice. Cercetătorii au descoperit că vinetele contin
cantităii importante de fitochimicale numite antocianine, un tip de
antioxidanti care protejează organismul împotriva cancerului,
îmbătrânirii premature, inflamatiilor si bolilor neurologice.
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: VINETELE

Mesaj Scris de Admin la data de 16.08.13 16:57

http://www.csid.ro/dieta/vinetele-legumele-indragite-ale-verii-7-efecte-pozitive-pentru-sanatate-11249549/
Vinetele sunt printre cele mai sănătoase legume din lume Și, cu toate că luna iulie este perioada în care acestea sunt în plin sezon, ne putem bucura de ele până târziu în toamnă. Se consideră că vinetele sunt originare din India, unde au crescut ca plante sălbatice și au fost cultivate pentru prima dată în China, iar în Europa au devenit foarte populare în timpul Evului Mediu, atunci când au fost aduse prima dată de către maurii din Africa de Sud.
Gustul amărui al vinetei necoapte a adus, pe nedrept, o reputație negativă acestei legume în Evul Mediu. Timp de sute de ani oamenii nu au mâncat vinete deoarece erau convinși că aduc nebunia, lepra și cancerul.

Leguma și-a recuperat traptat din prestigiu, recucerindu-i pe oameni ca plantă decorativă înainte de a le ajunge, din nou, în farfurie, unde a și rămas, începând cu secolul al 18-lea.


Iată și ce beneficii aduce această legumă sănătății noastre:

1. Vinetele conțin fier, calciu și alte minerale, nutrienți esențiali sănătății corpului nostru. Fie că le consumi pe grătar, coapte, prăjite sau în tocăniță, vinetele sunt la fel de delicioase și au același efect pozitiv asupra sănătății tale.

2. Vinetele conțin anumiți fitonutrienți esențiali care îmbunătățesc circulația sângelui și hrănesc creierul. Dar ține minte, acești nutrienți există în cantități mai mari în coaja vinetei, așa că nu o aruncați.

3. Acestea conțin fibre care protejează tractul digestiv. De fapt, un aport regulat de vinete te poate proteja împotriva cancerului de colon.

4. Vinetele sunt sărace în calorii. O singură vânătă conține 35 de calorii. Nu conțin grăsimi dar au, în schimb, un conținut mare de fibre care te ajută să te saturi repede fără să mănânci mult.

5. Timp de câteva secole, vinetele au fost folosite pentru a controla diabetul. Cercetările recente i-au validat acest rol, datorită cantității mari de fibre și a nivelului scăzut de carbohidrați solubili din vinete.

6. Vinetele au, de asemenea, grijă și de inima noastră. Cercetările arată că pot reduce nivelul de colesterol “rău”, dar trebuie gătite în așa fel întât să beneficiezi de toate calitățile lor. Vinetele prăjite lasă foarte multă grăsime și sunt greoaie pentru stomac. În schimb, coapte la 400 de grade, acestea au un gust mult mai bun și nici nu îngreunează digestia. De asemenea, vinetele sunt bogate în bioflavonoide, antioxidanți puternici care au rolul de a regla tensiunea arterială și previn depunerile de colesterol pe pereții vaselor de sânge.

7. Un consum regulat de vinete ne scapă de cheagurile de sânge, datorită vitaminei K și bioflavonoidelor, care întăresc vasele de sânge. Astfel este redus semnificativ riscul de infarct și accidente vasculare cerebrale.

Atenție însă! Din cauza conținutului ridicat de alcoloizi, substanțe care pot avea potențial alergen sau chiar pot duce la intoxicații, consumul de vinete este contraindicat persoanelor care suferă de gută, artrită, osteoporoză și alte boli inflamatorii.
Sfaturi practice

  • Vânăta conține multă apă, aproximativ 95%, iar la gătit aceasta va lăsa foarte mult suc în vas.
  • Dacă o sărezi, ea absoarbe mai puțin ulei..
  • Salata de vinete iese mult mai bună și mai sănătoasă dacă vei coace vinetele în cuptor în loc să le pui pe grătar sau plită.
  • Vinetele pot fi congelate, dar își vor schimba gustul și textura.
  • Vinetele aduse la maturitate au un potențial toxic mai mic decât cele tinere, cele tinere conțin mai multă solanină, substanță cu potențial toxic. Așadar, nu alegeți vinete foarte tari.
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

"Din natura..."

Mesaj Scris de Admin la data de 27.07.10 9:32

"Din natura..."
Vinetele alunga depresia Se pare ca delicioasele legume de vara au proprietati sedative pentru sistemul nostru nervos. Ori de cate ori
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

VINETELE

Mesaj Scris de Admin la data de 14.05.10 7:39

Vânăta ajută la scăderea colesterolului


Vinetele sunt bogate în fibre și, potrivit nutriționiștilor, leguma protejează digestia, informează associatedcontent.com. De asemenea, alimentul este bogat în minerale, vitamine, proteine și fitonutrienți care au rol de antioxidanți asupra organismului. Potrivit specialiștilor, leguma are un conținut ridicat de potasiu, element care ajută la echilibrarea conținutului de sare din alimentație și a hidratării, dar are și rolul de a menține un nivel optim al tensiunii arteriale. În plus, vânăta conține magneziu, cupru și vitamina B1, precizează nutriționiștii.
Specialiștii adaugă că alimentul poate să blocheze acțiunea radicalilor liberi asupra organismului, deoarece, dincolo de faptul că este un antioxidant natural, conține fitonutrientul nasunina. Această substanță are și capacitatea de a normaliza cantitatea de fier din organism. Medicii spun că atunci când în organism apar carențele de fier, riscul de anemie este ridicat, iar excesul de fier din corp creează radicali liberi în exces.publicitate
Sucul vinetei are proprietăți de reducere a colesterolului din sânge , fapt ce duce la îmbunătățirea circulației. Leguma este considerată de nutriționiști un scut natural împotriva bolilor cardiovasculare, atunci când este mâncată cu regularitate.
Nutriționiștii apreciază că vinetele sunt un adevărat izvor de vitamine și minerale pentru organismul uman. În afara conținutului foarte ridicat de apă (93%), vinetele conțin potasiu - mineral care ajută la stimularea inimii, magneziu - cunoscut pentru rolul său de combatere a stresului, calciu - pentru întărirea sistemului osos, vitamina A și C pentru sistemul imunitar.
De altfel, delicioasele vinete reprezintă alimentul potrivit pentru zilele caniculare, datorită conținutului foarte mare de apă. Mai mult, ele sunt bogate în fibre, dar foarte sărace în grăsimi.
avatar
Admin
Admin

Numarul mesajelor : 135929
Data de inscriere : 15/12/2005

Vezi profilul utilizatorului http://talusa1946.forumculture.net

Sus In jos

Re: VINETELE

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum